Ching Chair No.2 | Yi Fan Hsieh & Jian Cheng Lin

12/19/2019

 

Tayvanlı tasarımcılar Yi Fan Hsieh ve Jian Cheng Lin, geleneksel bambuyu modern üretim teknikleriyle birleştirerek Ching Chair No.2’yi tasarladı. 

 

Önceki tasarımları Ching Chair’i geliştirerek yeniden tasarladıkları ChingChair No.2 daha pratik ve daha fazla pazar potansiyeline sahip bir ürün. Tasarımcılar bu projede, Ching Chair’in en iyi özelliklerini korumayı amaçlayıp daha konforlu ve daha iyi bir oturma deneyimine odaklanmışlar. Ching Chair'i, günlük mobilya olarak kullanan insanlar için daha kullanışlı hale getirmeyi amaçlamışlar. Taburenin dengesini arttırmak için tasarım dört ayaklı bir forma revize edilmiş. Oturma alanı ise önceki versiyona göre büyük ölçüde arttırılmış.  

 

 

Moso bambusundan üretilen Ching Chair No.2’nin önceki tasarım versiyonda bağlantı detaylarında kullanılan çimento, yerini bambudan üretilmiş kilit detaylarına bırakmış. Böylece yeni Ching Chair tek bir malzemeden üretilmiş. Tasarımın materyali Moso bambu, orijinal dokusunu koruması için klorofili yüzeyde tutan özel bir işlemle işleniyor. Böylece bambu üzerindeki yeşil renk asla solmuyor. Ching Chair hammaddenin güzelliğini gösterirken tasarımıyla bambu esnekliğini vurguluyor. Tasarımcılar, taburenin dengesini arttırmak için dört ayaklı bir yapı tasarlamış. Önceki versiyonda karşılaştıkları üretim zorluğunu azaltmak için ise taburenin her ayağı yalnızca bir kez bükülmüş. Ching Chair No.2, orijinal malzemenin doku özelliğine saygı duyan bir mobilya tasarım projesi olarak karşımıza çıkıyor. Kullanım sırasında dokunma ve görme duygusuyla modern üretim yöntemi ve geleneksel malzeme arasındaki önemi ve ilişkiyi yeniden tanımlanmış. Ching Chair No.2 önceki versiyonu gibi tasarımcılar Hsieh & Lin ve zanaatkar Ta-Chih Lin tarafından işbirliği içerisinde tasarlanmış.

 

 

Tayvan'da bambu, eski zamanlardan beri günlük nesneler için güvenilir bir malzeme olarak kullanılıyor. Bambu çeşitli aletlere, mobilya ve yapı malzemelerine dönüştürülebilmesi ile günlük kullanımda öne çıkıyor. Tayvan'ın geleneksel halk sanatında bambu el sanatları en çok dikkat çekenlerden biri. Her ne kadar bambu ağaç çeşidi olmasa da bir ağaç kadar sert ve dayanıklıdır. Bambu, şeritli yapısı sayesinde ürünlerin strüktüründe çoğu katı ahşap türünden çok daha kararlı çözüm sağlıyor. Bambunun kolayca bükülüp form alabilmesi de materyal olarak çok tercih edilmesinin sebeplerinden biri. Ching Chair’in her iki versiyonunda kullanılan Moso bambu diğer bambu türlerinden daha hızlı büyüyor. Ayrıca yaşam döngüsü boyunca nötr karbondioksit garantisi var. Böylece Moso bambu alternatiflerine oranla daha doğaya dost, karbon ayak izi daha düşük bir materyal alternatifi sunuyor.  

 

 

Küresel ısınma ve iklim değişikliği, çağımızın üstesinden gelmeye çalıştığı en büyük problemlerden biri. Tasarımcıların da çözümler dünyasına etkisi yadsınamaz derecede büyük. Doğa konusunda etik kaygıları olan tasarımcılar doğaya zarar veren materyaller yerine sürdürülebilir, doğada çözünür materyaller tercih ediyor, tasarımlarında kullanıyor, uzun süre dayanan ve daha az işlenmiş malzemeler kullanan ürünler tasarlıyor. Doğaya dost tasarım Ching Chair’in ilk versiyonuyla tasarımcılar Hsieh ve Lin RedDot ödülü kazanmış. 

 

Tasarımcı Yi Fan Hsieh ve Jian Cheng Lin Tatung Üniversitesi ürün tasarımı bölümü mezunu. Yi Fan Hsieh, Royal Collage of Art’ta İnovatif Tasarım Mühendiliği masterı yapıyor. 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Öne Çıkanlar

Please reload

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • Twitter - Black Circle

© 2018 by Tasarlayanlar.