Margrethe Odgaard I Renkler ve Dokular

Kopenhaglı tekstil ve renk tasarımcısı Margrethe Odgaard, sunduğu birçok renk ve tekstil dokularını oynamasıyla dikkatimizi çekiyor. 2013 yılında tasarım stüdyosunu kurmadan önce Odgaard, ABD'nin Philadelphia kentindeki The Fabric Workshop and Museum'da baskı asistanı, ardından Fransız moda şirketi EPICE'de tekstil tasarımcısı olarak yedi yıl çalıştı. 2005 yılında ABD'deki Rhode Island Tasarım Okulu'nda ek çalışmalarla Danimarka Kraliyet Güzel Sanatlar Akademisi Tasarım Okulu'ndan mezun olan sanatçı, renklerin insanlar üzerindeki etkisinden bahsediyor.

Günümüzde bununla ilgili birçok yazı, makale ve tez mevcut. Renklerin duyusal bir algı olarak çalıştığına inanan sanatçı, bedeni ve zihni beslemek amacıyla yapılan ürünlerin kullanıcı üzerinde olumlu etki yaratacağına inanıyor. Renk, malzeme ve mekanın birbirleri ile olan etkileşimi sonucu insanların çevreyi, dünyayı nasıl deneyimlediği ve duygusal olarak nasıl bağlanıldığı konusunda daha net bir fikir ortaya koymayı amaçlıyor.

Margrethe Odgaard, kendisinin renkler üzerinde yaptığı araştırmaların dışında sanatsal faaliyetlerde bulunuyor ve birçok ticari iş birlikleri yapıyor. Bunların arasında Kvadrat, Muuto, Montana, HAY, IKEA ve Georg Jensen Damask yer alıyor ve sergi kataloğunda Röhsska Müzesi (SE), Designmuseo Helsinki (FI) ve Munkeruphus (DK) 'da kişisel sergiler var. Margrethe Odgaard, 2015 yılında Danimarka Sanat Vakfı'ndan Üç yıllık çalışma hibesi aldı ve 2016 yılında prestijli Torsten ve Wanja Söderberg Ödülü'ne (SE) sahip oldu.

2018 yılında Muuto ile işbirliğinde ayak altında çakıl taşı gibi hissetmek üzere tasarlanan bir halı koleksiyonu oluşturdu. Jüt ipliği, bitkisel elyaf ve yünle dokunan çakıldan oluşan tasarım ile plajdaki çakıl taşlarının yarattığı hisleri ortaya çıkarmak için tasarlandı.

2019 yılında Stockholm Mobilya Fuar’ında Kvadrat için saten dokuma perde serisinde renkler ile mekanın algısıyla oynayan Odgaard, üç farklı stilden oluşan koleksiyon sundu. Diorama, Panorama ve Suite’den oluşan koleksiyonda Diorama'nın ince çizgili etkisi, Panorama ise örgü yönünün değiştiği ortada ince bir bölünmeli etkisi ve Suite, kontrast tonlarında kalın dikey şeritlerin etkisiyle yalın aynı zamanda her üç tasarım için 32 renk paletine sahip bir tasarımdır.

Margrethe Odgaard, en son bu sene düzenlenen Wallpaper Design Award 2020’de en iyi renk kullanımı kategorisinde birinci oldu.

Öne Çıkanlar