Mental problemlerden ilham alan koleksiyon

Zorlu bir mental süreçten geçtiğimiz bu dönemde RISD mezunu moda tasarımcısının koleksiyonu çok ilgimi çekti. Sancılı bir süreci, mental sağlık bozukluklarını yaratıcı sürecine aktarmasına hayran oldum. Zhou'nun tasarımları ve tasarımlarının hikayesi oldukça ilham verdi.



Kendi kişisel deneyimlerinden ve "duygusal türbülanslarından" esinlenen Zhou, bazı duyguları somut ürünlere çevirmeye çalışmış. Koleksiyonu, çeşitli duygusal ve zihinsel zorlukların üstesinden gelme sürecinde farklı aşamayı temsil eden altı görünümden oluşuyor. Bunlar kızgın, üzügün, yaralı, batan, hissiz ve ortaya çıkan.

Bir "hapsetme" hissi yaratmak için tasarlanan parçaların çoğu, kullanıcılarını giysinin içindeki bir kumaş tabakası ile tam anlamıyla mühürlüyor. Her görünüm, son olarak, kargaşadan daha hafif bir zihin haline gelene kadar, kullanıcının fiziksel olarak malzemelerden kurtulduğu kadar ilerliyor.Zhou, çaresizlik ve felç duygusu yansıtmak için modelin vücudunun ötesine uzanan kumaş kenarları ile iki plastik levha arasında vakumlu gibi görünmesini istemiş. Tasarımcı, giysilere bir duygusallık verdiklerini hissettiği için gazlı bez, şifon ve organze gibi yarı saydam kumaşları tercih etmiş. Bu malzemelerle aynı zamanda görünürlük ve erişilemezlik arasındaki gerilimi yansıtmış.

Tasarımların kendi başlarına ayakta durabilmeleri için, Zhou sert polyester organze denilen bir malzeme seçmiş, böylece tasarımları hem şeffaf hem de kendi başına ayakta durabiliyorlar. Organzeyi de nem ve ısı ile şekillendirilebilen gevşek dokunmuş bir kumaş olan sinamay adlı özel bir malzeme ile birleştirmiş.

Her ne kadar moda tasarımı başlığına yazsam da Zhou aslında tasarımlarını kıyafetler yerine interaktif heykeller olarak kategorize edilyor. Parçalar, konfor veya faydayı gözetmiyor.

Zhou tasarımlarına önce arkadaşlarının vücutlarının koli bandı ile kalıbını alarak başlamış. Daha sonra bu kalıpların etrafına ıslak sinamay parçaları sararak kumaş takviyeler uygulamış. Bundan sonra, sinamay malzemesini tasarımlarının arkası boyunca keserek dolguları çıkartarak ve insan şeklindeki gövdeleri elde etmiş.

Angry -kızgın- olarak adlandırdığı ilk parça, kullanıcıya doğru dönük bir dizi sivri uç içeriyor. Bunlar, Zhou'nun yarı saydam, buzlu poliüretandan üretilmiş. Bu sivri uçlara çeşitli pembe renkli aksanları eklemek için kırmızı organze ve iplik kullanmış. Öfkelendiğimizde başkalarına zarar verebiliriz, ama en çok zarar verdiğimiz kişi bizzat kendimizdir, dolayısıyla kullanıcıya olan uçlar sivri, diye açıklıyor tasarımını Zhou.




Problemlerden, sorumluluklardan üzgün hissetmek anlamına gelen Weighed-Down adını verdiği tasarımında ise kullanıcının vücuduna, vücudunun bir tarafından asılı olan bir figür eklenmiş. Bu kumaş figür, kişiyi aşağı çeken görünmez bir ağırlık olan içindeki diğer benliği temsil ediyor.

Zhou, koleksiyonun üçüncü tasarımı yaralı anlamına gelen Wounded için duygusal yaraların fiziksel yansımasını göstermek istemiş. Zhou, tasarım üzerindeki bu yaraların yerlerini kendi deneyimlerine göre seçilmiş. Kasık altında konumlandırdığı hem fiziksel hem de duygusal git-gellere sebep olan regl ağrısını temsil eden bir yara da var.

Dördüncü tasarım batma hissini temsil eden Sinking’de aşağı doğru sürüklenmeyi yansıtmak için hafif kumaş kullanmış.Hissizliği tanımlayan Numb adlı tasarım, korku veya stres hissi iletme yeteneklerine odaklanıyor. Zhou, organze kumaş parçalarını içeren kendi ellerinden iki parlak kırmızı reçine dökümü yapmış. Bunu da modelin kafasına sabitlemek için bir tel yapı kullanmış.





Altıncı ve koleksiyonun son tasarımı olan Emerging, ortaya çıkış anlamına geliyor ve kullanıcının fiziksel olarak kumaş kabuğundan çıktığını tasvir ediyor. Koleksiyonda kullanıcının yüzünü gösteren tek parça Emerging.

Koleksiyonun parçalarını daha detaylı incelemek isterseniz Zhou'nun sitesinden inceleyebilirsiniz!

Öne Çıkanlar